Společnost OpenAI oznamuje, že uživatelé aplikace ChatGPT budou moci díky implementaci nové funkce mnohem snadněji zobrazovat ceny a recenze produktů a také přistupovat k přímým odkazům na nákup doporučených produktů.
FOTO: Pixabay
Podle BBC rozšiřuje ChatGPT své funkce o možnosti nakupování a proniká tak do tradiční oblasti, které dominují mediální weby a technologičtí giganti jako Amazon a Google.
OpenAI uvedla, že výběr produktů bude „nezávisle vybrané a nebudou představovat reklamu“.
Přidáním této funkce se OpenAI dostává do ještě větší přímé konkurence společnosti Google a webům, které se specializují na recenze produktů, jako jsou New York Times a další vydavatelé. Amazon loni spustil vlastního nákupního asistenta založeného na umělé inteligenci, zatímco konkurenční Perplexity nabízí také nástroj pro nakupování.
Společnost OpenAI uvedla, že cílem aktualizace je, aby „.rychlejší vyhledávání, porovnávání a nákup produktů„. Funkce bude dostupná všem uživatelům, ale její plné zavedení bude trvat několik dní.
Google zůstává nesporným lídrem na trhu vyhledávání, podle odhadů analytiků má přibližně 89% podíl na celosvětovém provozu. Jeho podíl na trhu však v posledních měsících začal pomalu klesat.
Tato změna je jedním z několika vylepšení, která Google v pondělí oznámil v rámci širší aktualizace svého vyhledávacího produktu.
Společnost OpenAI také spustila funkci, která umožňuje uživatelům posílat textové zprávy na ChatGPT pro sportovní výsledky v reálném čase a poskytuje více zdrojů citovaných v odpovědích.
V únoru společnost OpenAI oznámila spuštění vyhledávací funkce ChatGPT Search, která je k dispozici všem uživatelům jejího chatbota, nejen předplatitelům. Toto oznámení je součástí dvanáctidenní série uvedení produktů, v rámci které společnost OpenAI představila také nové předplatné ChatGPT Pro a nástroj pro generování videí s umělou inteligencí nazvaný Sora.